close

Čo je kľúčom k online marketingu?

Poďme sa pozrieť, čo je kľúčom k úspešnému online marketingu. Aké sú vzájomé prepojenia a ako ich najlepšie využiť.

Odpovedať  na túto otázku sa dá viacero spôsobmi. Prvou odpoveďou sú znalosti z oboru a schopnosť ich podať zrozumiteľnou rečou ďalej, ktorej rozumie každý. Ďalšou relevantnou odpoveďou je skúsený konzultant ktorý rozumie potrebám klienta a pozná jeho biznis a vie interpretovať dáta jednoduchou formou. Správa PPC kampaní ukáže ako rozumieme  Vášmu obchodu.

Definícia cieľov

Pri PPC sme zvyknutí, že kampane musia plniť stanovené “ciele” za čo najlepšiu cenu. Zvyčajne sa bavíme o získavaní leadov, nákupov z eshopov, náraste fanúšikov na fan page v sociálnych sietiach. Samozrejme ak je cieľom budovanie povedomia o značke, potom úspešnosť kampaní a ďalších aktivít vyhodnocujeme vhodne zvoleným prieskumom.  Voľba cieľov veľa napovie, či chápete obchodné zvyklosti zákazníkov. Meranie cieľov najčastejšie definujeme v Google Analytics.

Benchmark

Na stretnutiach často dostávam magickú otázku: A ako je na tom naša konkurencia? 

V online marketingu na ňu dokážeme pohotovo odpovedať. Google Analytics pozná Benchmark - Porovnávanie. Údaje vidíme, ak sme povolili anonymné zdieľanie údajov.

Môžeme získať nasledujúce údaje z týchto dimenzií:

  • Predvolené zoskupenie kanálov ( kanály Sociálne siete, Priama návštevnosť,   Sprostredkovanie, Organické vyhľadávanie, Platené vyhľadávanie, Obsahová reklama a E-mail)

  • Poloha (krajina alebo územie)

  • Zariadenie (napríklad stolný počítač, mobilné zariadenie a tablet)

 

Máme informácie o týchto metrikách:

  • Počet relácií

  • % nových relácií

  • Počet  relácie od nových užívateľov

  • Počet stránok na reláciu

  • Priemerné trvanie relácie

  • Miera okamžitých odchodov

Zdroj: Analytics pomocník

 

Môžeme vidieť, ako si stojíme v porovnaní s domácou konkurenciou, ale môžeme sa pozrieť aj na informácie o trhoch v iných krajinách. Najčastejšie sa stretneme s tým, že niektorý kanál zaostáva za inými. Treba sa porovnávať s najlepšími na trhu.

 

Riešenie návštevnosti z Organického vyhľadávanie povedie aj k zlepšeniu výsledkov získavania návštevnosti z Plateného vyhľadávania. Kampane zamerané na brand povedú k rastu Priamej návštevnosti.  Benchmark pomôže určiť, ktorou cestou sa môžeme vydať. Preferujme ten zdroj kde dokážeme vytvoriť kvalitný obsah pre užívateľa.

 

Publiká

 

Google Analytics nám umožňuje vytvárať efektívne publiká a zákaznícke segmenty.

 

Publiká môžeme tvoriť podľa:

  • Aktívni používatelia

  • Demografické údaje - vek, pohlavie

  • Geografické údaje - jazyk, oblasť

  • Správanie - noví a vracajúci sa používatelia, frekvencia a aktuálnosť, interakcia

  • Technológia - prehliadač a OS, sieť

  • Mobilné zariadenia - konkrétny typ zariadenia

  • Vlastné - definované používateľom napr. zaradenie užívateľa do rabatovej kategórie

Zdroj: Analytics pomocník

 

 

Remarketingové publiká - publiká podľa dosiahnutých cieľov

 

PPC

 

Pri nastavení PPC kampaní, sa vždy robí aj nastavenie cieľov a publik v Google Analytics, získava sa prehľad ako sú využívané možnosti onlinemarketingu. Reklamné kampane v  AdWords povedia ako je na tom web z hľadiska relevancie obsahu ku kľúčovým slovám, relevancie vstupných stránok k relevantnej reklame - dozvieme sa skóre kvality.

 

Skóre kvality

 

Skóre kvality je odhad kvality vašich reklám, kľúčových slov a vstupných stránok.

Je číselné vyjadrenie vzťahu medzi relevanciou reklamy ku zvoleným kľúčovým slovám, k vstupnej stránke reklamy a  očakávanou mierou prekliku CTR.  Jeho hodnota je v rozmedzi od 1 do 10 pričom 10 je najlepšia hodnota. Skóre kvality má vplyv na cenu a dosiahnutú pozíciu reklamy.

  

SEO On page  faktory

 

Relevanciu medzi reklamou a zvolenými kľúčovými slovami sa vyhodnocuje na základe

SEO On page faktorov ako je titulok, hlavný nadpis h1 a krátky popis. Priestor na zlepšenie SEO On page faktorov indikuje a malá návštevnosť z Organického vyhľadávania z Benchmark porovnavania v Google Analytics.

 

 

Na záver si zodpovedzme otázku: Čo je kľúčom k onlinemarketingu?

Jednoznačná odpoveď - Dáta. Najrýchlejšie sa k dátam sa dostanete cez PPC správu, sledujete plnenie cieľov v Google Analytics a vidíte cesty k rozvoju ďalších online aktivít.  

 

 

Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Ďalšie články

Kontaktujte nás

+421 908 338 164 

 info@onlyne.sk

Tieto internetové stránky používajú k poskytovaniu služieb, personalizácií reklám a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním týchto internetových stránok s tým vyjadrujete svoj súhlas. Ďalšie informácie