close

Ako sa vysporiadať so zamietnutými reklamami v Google AdWords

Prečo Google zamietol reklamu, za ktorú si platíte?

Google čoraz dôkladnejšie dbá o kvalitu svojich produktov. Táto skutočnosť neobišla ani schvaľovací proces PPC systému AdWords.

Skúsenosť so zamietnutím reklamy vie byť nepríjemná, najmä ak nastáva opakovane.

My tak strácame drahocenný čas opravami a čakaním na ďalšiu kontrolu. Schvaľovací proces obyčajne prebehne do 24 hodín. Aj tento čas sa môže negatívne odraziť na počte konverzií, pretože reklama je až do schválenia neaktívna. 

Časté previnenie sa voči pravidlám navyše môže viesť k zablokovaniu účtu. Dôvody zamietnutia bývajú vcelku logické a prirodzené. V dnešnom článku sa spolu pozrieme na najčastejšie dôvody zamietnutia reklamy.

Vyhnite sa príliš expresívnym tvrdeniam, ktoré neviete podložiť skutočnými výsledkami. Myslím tým formulácie ako „najlepšia čokoláda na svete“ , sme „najobľúbenejší“ a podobne. V reklame sa samozrejme môžete v primeranej miere pochváliť.

Reklamný text obsahuje slová súvisiace s témami, ktoré sú pre mladšiu populáciu tabu. Témy určené pre dospelých, ako je erotika, hazard, násilie, alebo nebezpečné produkty.

Použitie slov s VEĽKÝMI písmenami a PoD0bN3 obmeny formátovania nie je najlepším spôsobom, ako sa zviditeľniť. Nevyzerá to pekne a Google takúto reklamu odmietne.

V texte sa nachádza telefónne číslo. Dôvodom je, že pre zobrazenie telefónneho čísla máme určené rozšírenie o telefonické funkcie. Ušetríme tak priestor na reklamné posolstvo a získame o čosi vyššie skóre kvality s väčším reklamným priestorom.

Výzvy na kliknutie. Ak sa jedná o doslovnú formuláciu ako „kliknite sem“, dostanete stopku. Výzvy pre interakciu s obsahom sú účinnou copywrighterskou technikou, no v AdWords reklamách sme nútení používať slová, ako „kúpte si“, „navštívte nás“, „prihláste sa“ a podobne. Takéto výzvy sú naopak vo vašich reklamách žiadané.

Prehnaná interpunkcia. Na tento nedostatok, nás systém upozorní. Nadmerné použitie výkričníkov, pomlčiek, otáznikov a inej interpunkcie pôsobí neprofesionálne.

Zavádzajúca URL, ktorá nás navedie na inú stránku, ako vyplýva zo zobrazenej adresy, je pochopiteľne zakázaná. Našich návštevníkov predsa nechceme zavádzať. Cieľom našich reklám je zaujať cieľovú skupinu kvalitným oznámením, aby sa užívateľ po kliknutí na reklamu dočkal očakávaného obsahu.

Nedodržanie medzier. Napríklad za čiarkou.

Zle: Modrý,Žltý,Biely

Správne: Modrý, Žltý, Biely

Použitie slova chráneného ochrannou známkou. V takom prípade musíme vyplniť autorizačný formulár, alebo použiť synonymum daného slova.

Záverom by som chcel dodať, že opravu zamietnutých reklám je najlepšie spraviť čo najskôr. Nejde o žiadnu vedu, len o jednoduchú úpravu starej reklamy a jej opätovné odoslanie.

Záujemcom o detailnejšie informácie z prvej ruky odporúčam zablúdiť na Zásady inzercie služby AdWords.

 

Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Ďalšie články

Kontaktujte nás

+421 908 338 164 

 info@onlyne.sk

Tieto internetové stránky používajú k poskytovaniu služieb, personalizácií reklám a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním týchto internetových stránok s tým vyjadrujete svoj súhlas. Ďalšie informácie